Witaj w WordPressie. To jest twój pierwszy wpis. Zmodyfikuj go lub usuń, a następnie rozpocznij pisanie!
21 July 2018
30-31 sierpnia, G2A Arena, Jasionka
Aug 30-31,G2A Arena, Jasionka, POLAND
9-10 lutego 2018, Eden Roc Hotel, Miami Beach, Florida
10-11 lutego 2018, Eden Roc Hotel, Miami Beach, Florida
Witaj w WordPressie. To jest twój pierwszy wpis. Zmodyfikuj go lub usuń, a następnie rozpocznij pisanie!
Przedsiębiorca, doradca startupów i MŚP – prezes Zarządu Fundacji Polska Innowacyjna. Minister w Gospodarczym Gabinecie Cieni Business Centre Club ds. rozwoju współpracy nauki i biznesu. Pracował jako menedżer średniego i wyższego szczebla w firmach MŚP w branżach: rekrutacyjnej, IT, sprzedaży, eventowej i HoReCa. Trener biznesu i współtwórca firmy szkoleniowo-doradczej S&O Partners, w ramach której doradzał firmom i startupom na wczesnym etapie rozwoju oraz szkolił ich menedżerów i liderów.
Studiował europeistykę i amerykanistykę, absolwent studiów Project Management, ukończył również z wyróżnieniem program MBA w Szkole Głównej Handlowej. Posiada ponad 15 letnie doświadczenie ze wszystkich trzech sektorów – publicznego, pozarządowego i prywatnego. Od 10 lat zarządza Funduszem Współpracy – Fundacji Skarbu Państwa, która od 1990 roku wspiera Polski Rząd w zarządzaniu środkami pomocowymi. Odpowiadał za portfel projektów i programów o wartości ponad 500 mln zł z obszarów m.in. przedsiębiorczości i startupów, edukacji i innowacji, R&D – w tym programów dotacyjnych i pożyczkowych. Nadzoruje działalność komercyjną i operacyjną oraz spółki zależne. Trener, wykładowca akademicki, współautor publikacji z obszaru zarządzania projektami. Ekspert Ministra Rozwoju, KE, członek wielu Komitetów Monitorujących i Sterujących. Współtwórca pierwszego w Polsce funduszu inwestycyjnego (Simpact) opartego o ideę impact investment w którym zasada w komitecie inwestycyjnym.
Voytek Putz is founder and president of the Chicago Chopin Foundation (CCF), a not for profit organization which is going to build a concert venue in Grant Park, Chicago, the Chopin Garden at the premier lakefront recreational and cultural area for the City of Chicago.
He was born and raised in Warsaw, where he developed strong patriotism for the nation of Poland and the one-thousand years of history and culture that give the nation its soul. Unexpectedly, Voytek found himself disconnected from his homeland in 1980 – while visiting the USA, the politics in Poland suddenly shifted. As an accidental immigrant, joining the Polish diaspora, Voytek made a good life for himself, putting to use his education from Warsaw Polytechnic University, and applying his engineering skills in American industry. The situation in Poland suddenly shifted again, and in the 1990s Voytek found that his American experience with the latest technology and exposure to modern marketing opened possibilities. He started his own trading company, and was awarded exclusive rights to promote and sell the products of several American brand name chemical companies. (He was fascinated to be on the scene, and watch as his homeland developed a capitalist economy despite the lack of capital.) Voytek returns to Poland often, and is pleased to walk the streets of his beloved Warsaw, and feel the culture and history there.
Voytek continues to live in the Chicago area, where the Polonia community is broad and deep. Throughout these decades, he has been a frequent attendee at Polonia events and a member of Polonia organizations, including vice-president of the Polish Cultural Club. Inspired by the 200th birthday of Fryderyk Chopin, he came upon a unique idea for the promotion Chopin’s music, and that led to the formation of the CCF and the drive to build the Chopin Garden in Chicago.The Foundation intends to commemorate a Polish composer and his astonishing contribution to the world of music
Voytek is pleased to note that his two adult daughters, who are successful in their high power professions, take pride in their Polish heritage, too.
www.Chopingrden.com and www.ChopinMonumentinChicago.com.
Peter is an Australian Chartered Accountant, and is the Global Head of Internal Audit (IA) Operations at Citigroup. His responsibilities include the development, design, execution and monitoring of key IA strategic initiatives, and the departmental implementation of Citi-wide strategic, automation and efficiency projects. He has extensive experience in policy writing, change management, and developing and executing large scale policy and risk methodology projects in banking, internal and external audit.
Prior to Citi, Peter was the Director of IA Practices, Quality Assurance and Operations at the Bank of Tokyo. He also gained significant international financial audit and policy-writing experience as a Senior Manager at BDO, and at PWC.
Odpowiada za sprzedaż i marketing – kluczowy obszar Hotelu Arłamów. Przygotowuje i realizuje strategię sprzedaży. Zajmuje się upowszechnianiem i umacnianiem marki. Dba o relacje z Klientami Biznesowymi i Indywidualnymi.
Doświadczenie zawodowe w branży hotelarskiej i gastronomicznej zdobywa od 10 lat pokonując poszczególne kroki zawodowego rozwoju. Początkowo pracowała w dziale sprzedaży w hotelach niezależnych na Podkarpaciu.
Następnie – dzięki intensywnej pracy i osiągniętym wynikom – otrzymała nowe wyzwania: Dyrektora Sprzedaży i Marketingu Hotelu Rzeszów, Dyrektora Generalnego Best Western Katowice, hoteli miejskich powyżej 150 pokoi. Brała czynny udział w realizacji inwestycji, powstaniu i budowaniu marki Hotelu. Od podstaw tworzyła i realizowała strategie marketingowe i sprzedażowe. Hotele, którymi zarządzała zdobyły wiele nagród branżowych oraz mogą poszczycić się znakomitymi opiniami Gości 9, 3. Za swoją pracę była wielokrotnie wyróżniana. Absolwentka Wyższej Szkoły Prawa i Administracji. Pracuje z pasją i oddaniem. Realizuje wyznaczone cele. Lubi wyzwania i nowe inicjatywy. Ceni pracę w zespole, zaangażowanie i dobrą komunikację.
Honorary Consul John Petkus is a 24 year resident of the State of Nevada, moving to Las Vegas from his native Michigan in 1994. Consul Petkus has been Chief of Mission for the Polish Consulate in Las Vegas since 2009 and administers to the over 15,000 Polish diaspora and 50,000 American’s of Polish decent that call Nevada home. The Consular jurisdiction consists of the entire State of Nevada. The Consulate provides Consular services, promotes trade & business between Poland and Nevada and also promotes cultural and educational outreach.
Consul Petkus is a graduate of Michigan Technological University with a B.A. in Technical Communications. While living in Michigan he was involved in the engineering and sales of semiconductor products to the automotive industry. Since his move to Nevada, he founded and runs Hemisphere West International, a wholesale distributor of currency handling technology with a worldwide customer base.
Other endeavors and awards:
Member: District Export Council, US Department of Commerce
Executive Advisory Board: UNLV International School of Business
Member: Nevada International Trade & Investment Committee (NITIC)
Founding Member & Director: Polish American Chamber of Commerce of Nevada
Board of Directors, Secretary: World Affairs Council of Las Vegas
Knights Cross of Merit for service to the Republic of Poland
Bene Merito Award (Friend of Poland), Ministry of Foreign Affairs, Republic of Poland
Academy of Distinguished Alumni, Michigan Technological University, College of Science & Arts
Thaddeus Kontek worked as a diplomat with the U.S. State Department from 1999-2017. From 2015, he was an Intelligence Analyst covering Russia and Eastern and Central Europe in the State Department’s Bureau of Intelligence and Research where he prepared assessments for the President of the United States, the Secretary of State and other senior government officials. His diplomatic overseas posting have included the U.S. Embassy in Beirut, Lebanon, the U.S. Mission to the Organization for Security and Cooperation in Europe (OSCE) in Vienna, Austria. He also served at the U.S. Embassies in Baghdad, Iraq; Bridgetown, Barbados; Antananarivo, Madagascar; Moroni, Comoros; and Minsk, Belarus. At the State Department in Washington, he served as the Regional Labor Officer for the countries of the former Soviet Union and as Ukraine Desk Officer. Prior to his diplomatic service, he held positions at the U.S. Departments of Labor and Treasury, the Executive Office of the President, the Environmental Protection Agency and the U.S. Peace Corps. He received a Bachelor’s Degree in International Relations from the American University in Washington, D.C., a Master’s Degree (ABD) in Economics from the Virginia Polytechnic Institute and State University in Blacksburg, Virginia, and a Master’s Degree in Strategic Intelligence from the National Intelligence University of the U.S. Defense Intelligence Agency in Washington, D.C.
Ana Maria Brajnović jest rodowitą Chorwatką, która przed blisko 30 laty zdecydowała się zamieszkać w Polsce. W początkowych latach z sukcesem rozwijała swoją karierę w sektorze bankowości, jednak to, czemu jest najbardziej oddana, to praca nad poprawą codziennego życia polskich dzieci, dziewczyn i młodych kobiet.
Po wojnie rodzina pani Brajnović wyemigrowała do Hiszpanii, gdzie Ojciec – Luka Brajnović, profesor literatury, stał się znanym dziennikarzem. Jego praca została na tyle doceniona, że jeszcze za życia, bo w 1997 roku Wydział Komunikacji Uniwersytetu Nawarry ustanowił nagrodę Jego imienia, która ma na celu uhonorować obrońców wartości etycznych w dziennikarstwie. Ma ona charakter zarówno narodowy, jak
i międzynarodowy, jest przyznawana na każdym polu związanym z prasą, radiem, kinem i telewizją. Nagrodę tę otrzymali m.in.: producent filmowy David Puttnam, polski reżyser Krzysztof Zanussi oraz fotoreporter James Nachtwey. Pani Brajnović po uzyskaniu dyplomu z zarządzania przedsiębiorstwami przyjechała do Polski, aby rozpocząć swój doktorat. Od samego początku bez problemu odnalazła się w Polsce – pokochała Polaków, język, kulturę oraz historię i postanowiła uczynić z Polski swój nowy dom. W ten sposób stała się integralną częścią kraju, który przeszedł ogromne przemiany.
W pierwszych latach obecności w Polsce pani Brajnović pracowała w sektorze bankowości prywatnej, a od 1991 roku w Polskim Banku Rozwoju, gdzie była jednym z jego pierwszych pracowników. Następnie współtworzyła zespoły w Międzynarodowym Banku Polskim, następnie Polskim Banku Przedsiębiorczości, a także austriackim Creditanstalt. W 1993 roku pracowała również jako konsultant w nowo powstałej Agencji Rozwoju Autostrad.
W 1996 roku współzałożyła organizację non-profit, Stowarzyszenie Podnoszenia Kwalifikacji Kobiet (SPKK), które promowało m.in. zajęcia dla kobiet powracających na rynek pracy oraz tych z obszarów wiejskich, które borykają się z dużo mniejszymi możliwościami rozwoju. Pracując z kobietami z różnych środowisk pani Ana zdała sobie sprawę, że organizacja specjalizująca się w nauczaniu poza formalnym systemem kształcenia potrzebuje odpowiedniego narzędzia, aby jak najlepiej wykorzystać pełny potencjał dziewcząt i kobiet oraz zachęcić ich do poszerzania i odkrywania nowych horyzontów poprzez osiąganie wyznaczonych celów. W ten sposób narodził się projekt Klub „Filary”. Pani Brajnović pracowała wytrwale, aby osiągnąć główny cel misji Klubu wyrażający się w przekonaniu „że pomoc młodym ludziom zmienia świat”. W uznaniu za swoją pracę pani Ana otrzymała w 2016 roku specjalne wyróżnienie od The American Institute of Polish Culture, Inc. za „zmienianie świata – a przede wszystkim za stworzenie Klubu „Filary”, który przyczynia się do harmonijnego rozwoju osobowości i stara się uczyć młode dziewczęta stałości, dostrzegania potrzeb innych, odpowiedzialności, szacunku dla wartości oraz odważnego pokonywania przeszkód i trudności życiowych.” Pani Brajnović głęboko wierzy w to, że pomoc młodym ludziom prawdziwie zmienia świat.
Obecnie pani Ana większość swojego czasu poświęca na zbieranie funduszy dla SPKK i Klubu „Filary”, ale także angażuje się w nowe aktywności. Przede wszystkim warto wymienić współorganizację projektu „Busola”. Jest to projekt mentoringowy skierowany do młodych dziewczyn rozpoczynających karierę zawodową, którego celem jest pomoc we właściwym ukierunkowaniu przyszłej drogi zawodowej tak, by móc godzić pracę z życiem rodzinnym. Ponadto jest również zaangażowana w różnych projektach edukacyjnych. Od niedawna współpracuje również z jednym z podmiotów wchodzących w skład IESE Business School – Międzynarodowym Centrum Pracy i Rodziny. Misją Centrum jest promowanie rodzinnej odpowiedzialności biznesu.
Polski ekonomista i menadżer, specjalizujący się w bankowości, rynku kapitałowym i polityce gospodarczej. Pracował w polskich i międzynarodowych instytucjach finansowych.
Wykształcenie
Absolwent wydziału Finansów i Bankowości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie o specjalności międzynarodowych rynków finansowych.
Pracę zawodową uzupełnia badaniami teoretycznymi z zakresu finansów, bankowości i ekonomii. W latach 2001 – 2005 pracownik Szkoły Głównej Handlowej, gdzie prowadził badania z zakresu teorii konwergencji ekonomicznej i zależności pomiędzy sektorem finansowym oraz rozwojem gospodarczym. Autor szeregu publikacji i artykułów prasowych na temat bankowości, inwestycji, rynku kapitałowego oraz gospodarki. Posiada uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa.
Praca zawodowa
Specjalizuje się w inwestycjach, zarządzaniu, analizach makroekonomicznych, planowaniu strategicznym i finansowym oraz restrukturyzacjach przedsiębiorstw. Zarządzał dużymi zespołami i złożonymi projektami obejmującymi tworzenie i wdrażanie strategii rozwoju przedsiębiorstw oraz instytucji finansowych.
Pracę rozpoczął w 2000 roku jako główny ekonomista w Grupie Erste Bank w Polsce. Zajmował się prognozami makroekonomicznymi dla polskiej gospodarki oraz analizami rynków finansowych. Zrealizował z sukcesem projekt wprowadzenia spółki informatycznej na GPW w Warszawie.
Od 2001 roku szef działu analiz, zarządzający funduszami, a następnie Dyrektor Departamentu Inwestycji w ramach funduszy inwestycyjnych w Grupie Deutsche Bank – Deutsche Asset Management oraz w DWS – drugiej największej firmie zarządzania aktywami na świecie. Twórca pierwszego w Polsce funduszu małych i średnich spółek DWS TOP25 oraz pierwszego zewnętrznego indeksu na GPW w Warszawie. Zarządzał programami emerytalnymi dla wiodących polskich instytucji finansowych, takich jak Narodowy Bank Polski oraz GPW w Warszawie. Dwukrotnie otrzymał nagrodę za najlepsze wyniki inwestycyjne funduszy na polskim rynku.
Od sierpnia 2005 do kwietnia 2010 roku współtworzył polską firmę specjalizującą się w inwestycjach na rynku private equity i venture capital, pełniąc funkcję Wiceprezesa spółki inwestycyjnej i doradczej AKJ Capital S.A. oraz Prezesa Zarządu spółki AKJ Investment TFI. Zrealizował 8 inwestycji w spółki na rożnym etapie rozwoju, w tym przeprowadził kompleksową restrukturyzację firmy logistycznej Grupa Pekaes S.A. notowanej na GPW w Warszawie, realizował inwestycję w spółkę informatyczną CUBE CR S.A. (obecnie CUBE ITG S.A., notowana na GPW w Warszawie) oraz wdrażał nową strategię rozwoju firmy SAD Sp. z o.o. przedstawiciela Apple Inc. w Polsce.
Od maja 2010 do kwietnia 2016 roku Dyrektor Zarządzający w PKO Banku Polskim S.A., odpowiadający za obszar analiz ekonomicznych, strategię i rozwój grupy kapitałowej oraz relacje inwestorskie. Uczestniczył w opracowaniu i wdrożeniu dwóch strategii rozwoju PKO BP S.A., w efekcie których znacząco umocnił on swoją pozycję lidera rynku bankowego w Polsce (o blisko 3 pkt proc.), unowocześnił standardy działania i wizerunek, wdrożył wiodące rozwiązania technologiczne w obszarze płatności i bankowości elektronicznej oraz uporządkował grupę kapitałową. Prowadził m.in. zakończony sukcesem proces restrukturyzacji Kredobank na Ukrainie, wdrożenie aliansu strategicznego pomiędzy amerykańską firmą płatniczą EVO Payments International, a eService S.A., przejęcie i integrację Nordea Bank Polska S.A., wdrożenie nowego modelu sprzedaży ubezpieczeń w PKO BP S.A., w tym poprzez utworzenie zakładu ubezpieczeń, oraz stworzenie w banku nowej organizacji obszaru analiz ekonomicznych i rynkowych. Członek Komitetu Zarządzania Aktywami i Pasywami. Koordynował proces restrukturyzacji i rozpoczęcia największych polskich inwestycji energetycznych w Opolu, Jaworznie i Kozienicach.
Od 1 maja 2016 roku Prezes Zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju. Przewodniczący Rady Nadzorczej Banku Gospodarstwa Krajowego.
Posiada szerokie kontakty z międzynarodowymi inwestorami i instytucjami finansowymi oraz rozległe doświadczenie korporacyjne, zdobyte podczas pracy w 18 radach nadzorczych spółek w Polsce i zagranicą, w tym trzech banków, zakładu ubezpieczeń oraz TFI.
Poprzednio Członek Komitetu Indeksów Giełdowych przy GPW w Warszawie oraz Członek Rady Programowej Go Global. W 2013 roku został uznany za jednego z najlepszych polskich menadżerów przed 40-stką (wg. magazynu Sukces).
Życie prywatne
Żonaty, ojciec trojga dzieci. Jest synem prof. Tadeusza Borysa – polskiego ekonomisty specjalizującego się w statystyce, teorii jakości i zrównoważonego rozwoju, oraz prof. Grażyny Borys, zajmującej się naukowo obszarem bankowości i rachunkowości.
Adrian Kubicki – członek Kapituły Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Polskich Linii Lotniczych LOT.
Ukończył Instytut Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku socjologia ze specjalizacją w zakresie negocjacji, mediacji i rozwiązywania konfliktów.
Przez ponad pięć lat był dziennikarzem newsroomu Grupy Radiowej TIME, gdzie oprócz pracy reporterskiej był autorem oraz prowadzącym autorskiej audycji o tematyce podróżniczej oraz wydawcą wieczornych pasm publicystycznych.
Publikował artykuły o tematyce podróżniczej i life-stylowej w wielu magazynach i dziennikach, m.in. w magazynie Podróże, Business Traveller Polska, National Geographic Traveler czy Rzeczpospolita. Przez pięć lat współpracował z portalem ngo.pl, gdzie pisał artykuły o problematyce organizacji pozarządowych w Polsce.
Dużą część swojej dziennikarskiej pracy poświęcał tematyce pomocy rozwojowej i humanitarnej, biorąc udział w międzynarodowych programach rozwojowych organizowanych między innymi na Węgrzech czy w Rwandzie (we współpracy z Polską Akcją Humanitarną i People in Need).
Z LOT związany od 2014 roku, gdy w ramach struktur komunikacji korporacyjnej tworzył zręby PR na rynkach międzynarodowych. Od listopada 2015 roku pełni funkcję dyrektora biura komunikacji korporacyjnej i rzecznika prasowego LOT-u. Na tym stanowisku jest odpowiedzialny za tworzenie i realizację polityki medialnej, sponsoringowej, działania wizerunkowe oraz komunikację kryzysową spółki. Odpowiada też za wydawanie magazynu pokładowego Kaleidoscope.
W swojej pracy promuje intensywny rozwój LOT-u, który w ciągu ostatnich dwóch lat otworzył ponad 40 nowych połączeń, w tym nowe połączenia z Warszawy do Los Angeles i Newark oraz z Krakowa do Chicago i Rzeszowa do Newark. Od początku tego roku Adrian Kubicki stoi na czele kampanii społecznej mającej na celu poprawę statystyk wizowych i wejście Polski do amerykańskiego programu Visa Waiver. Partnerem tego projektu jest zarówno LOT jak i Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego.
Marek Ranis (PL/USA) an Associate Professor of Art at the College of Art and Architecture, UNC Charlotte NC ; a multi-media environmental artist. Through sculpture, installation, painting, photography and video, Ranis is exploring social, political and anthropological aspects of phenomena such as the climate change.
He is a recipient of numerous grants, fellowships and residencies, including UNESCO Aschberg Fellowship, American-Scandinavian Foundation Grant and NC Artist Fellowship Award. Ranis presented his work in more than hundred individual and group shows nationally and internationally. His work is included in private and public collection in North America and Europe.
Since 2003 Ranis has been working on artistic project and research titled Albedo focused on global climate change and the era of Anthropocene, He continuing working in Alaska, Iceland, Greenland, Norway Australia and South Africa. In 2017 in recognition for his work and research in the Arctic Circle he was appointed Curator at Large at the Anchorage Museum in Alaska.
Henry Rinder is a Member of the Firm. He is a licensed Certified Public Accountant in New Jersey and New York with more than 30 years of public accounting experience.
Henry is also certified in Financial Forensics as a Fraud Examiner and is accredited in Business Valuations. He has been accepted as an expert in these fields by the state and federal courts in New Jersey, New York and Florida and has testified before those courts.
Henry services clients in the construction, distribution, manufacturing, and legal services industries. He has provided these companies and their clients with audit, forensic accounting, fraud investigation, litigation, business valuation, matrimonial accounting, and consulting support.
Henry is a member of the American Institute of Certified Public Accountants and the New Jersey Society of Certified Public Accountants. He is also a member of the Association of Certified Fraud Examiners and a Diplomat of the American Board of Forensic Accountants.
Henry served on the Technical Issues Committee of the AICPA at the time the COSO framework was being finalized. He is the past President of the NJSCPA and a current Member of Council of the AICPA. He often gives presentations to professional groups and authors articles in the field of accountancy.
Henry serves on Smolin Lupin’s Executive Committee. The Executive Committee oversees day to day operations of the Firm, provides management, and the members of this committee must be elected. He also serves on Smolin Lupin’s Accounting and Auditing, Acquisition and Mergers, Client Evaluation and Risk Assessment, and Wealth Management Committees. He is the head of the Forensic Services and Valuations, Information Technology, Litigation Management, and Strategic Planning Committees at Smolin Lupin.
Henry is a graduate of Kean University with a B.S. in Accounting. He practices out of our Fairfield, New Jersey office and resides in New Vernon, New Jersey.
Karolina Dehnhard is counsel in the firm’s Family Law Department. Ms. Dehnhard focuses her practice on matrimonial law, including divorce, prenuptials, child custody, parenting time, alimony, child support and domestic violence issues.
Ms. Dehnhard was admitted to the New Jersey Bar and U.S. District Court, District of New Jersey in 2009. After receiving her Juris Doctorate, magna cum laude, from New York Law School in 2009, Ms. Dehnhard had the honor to clerk for the Honorable Rosemary E. Ramsay, J.S.C., in Morris County Superior Court, Family Part and Civil Part.
While attending law school, she interned for The Honorable Michael Ambrecht, J.S.C., in the Supreme Court, Criminal Part, Manhattan, New York, as well as the Honorable Raymond T. Lyons, United States Bankruptcy Judge for the District of New Jersey.
Prior to entering the law, Ms. Dehnhard enjoyed a successful career in the non-profit sector and was the Assistant Executive Director at Community Access Unlimited, overseeing residential and rehabilitative services for people with developmental disabilities.
Ms. Dehnhard has appeared on TV shows, radio programs, published articles, including co-authoring an article on estate planning and divorce and co-authored a chapter in Understanding the Legal Issues Surrounding Same-Sex Marriage. She has been a featured presenter at numerous women in business events in both New Jersey and New York on the topic of “Women Protecting their Assets,” stressing the importance of financial awareness of women entrepreneurs. Most recently, Ms. Dehnhard joined seven other women entrepreneurs on a U.S. delegation to Ireland to develop international business relations amongst women in business. Ms. Dehnhard is fluent in Polish and continues to maintain community and leadership positions, serving as a commissioner on the Mongil Housing Corporation in Union County, the Corporate Advisory Board of the Boys & Girls Club of Union County, the Board of Directors of the Jersey Battered Women Service, the Zoning Board for the Township of Cranford, the Advisory Board of Peapack Gladstone Bank and the Leadership Committee of the National Multiple Sclerosis foundation “Women On the Move.” Ms. Dehnhard is also an adjunct professor at New York Law School.
Dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego
Odpowiada za szeroko pojętą promocję, jak również podejmowanie działań związanych z budowaniem
i ugruntowaniem wizerunku Podkarpacia jako regionu dynamicznie rozwijającego się, innowacyjnego, przedsiębiorczego, wdrażającego nowe technologie, budującego własny potencjał w oparciu o inteligentne specjalizacje: lotnictwo i kosmonautyka, motoryzacja, jakość życia, informatyka i telekomunikacja.
Od 2016 r. związany z Urzędem Marszałkowskim Woj. Podkarpackiego. Pełnił funkcję Głównego Specjalisty i Koordynatora do sprawa promocji regionu i rozwoju przemysłu spotkań w nowoczesnym Centrum Wystawienniczo Kongresowym Województwa Podkarpackiego – G2A Arena.
W latach 2011-2016 odpowiadał za działania związane z kształtowaniem wizerunku Polskich Zakładów Lotniczych w Mielcu i promocję jej statków powietrznych tj. śmigłowca BLACK HAWK i samolotu M28 podczas międzynarodowych wydarzeń promocyjnych.
Ukończył studia magisterskie na kierunku Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Donald Hyun Kiolbassa, J.D., C.P.A.
Born: October, 29, 1979, Chicago, IL.
Education: DePaul University, BSC, 2001;
John Marshall Law School, JD, 2006.
Admitted to Bar: 2006, Illinois.
Practice Areas: Real Estate, Taxation, Corporate Law, Estate Planning.
Biography:
Donald Hyun Kiolbassa is both a Licensed Illinois Attorney and Certified Public Accountant specializing in both Real Estate Law and Corporate Law.
Donald has managed thousands of residential real estate transactions, and has extensive experience in corporate structuring and tax implications of residential and commercial real estate transactions.
His number one priority is customer service!
Donald is also a Gold Medalist for the 2008 USA Wushu („Chinese Martial Arts”) Team at the Traditional World Games in Shiyan, China.
His Martial Arts moves caught the attention of Warner Bros. Games, and he is the Martial Arts Motion Capture Model for some of the biggest action based video games in the industry including but not limited to the Mortal Kombat and Injustice franchises.
Donald is also the author of Discover Your Dragon, which translates Martial Arts Principles for character development.
Leszek Ladowski (Ładowski)
• President of the Polish American Chamber of Commerce of Florida & the Americas, Inc. – Miami, FL, USA
• President of CEE Trade Center of the Americas, Inc. – Miami, Florida, USA
• Vice President of Maria Homes Realty – Miami, FL, USA
• Autor of the project: „GO AMERICAS: FLORIDA – GATEWAY TO THE AMERICAS; POLAND – GATEWAY TO CENTRAL & EASTERN EUROPE”
• Principal Representative on Board of Directors of ABiCC – Association of Bi-National Chambers of Commerce (PACC is co-founder of ABiCC)
• Extra Continental Director for Poland of Hemispheric Congress CAMACOL
• For many years, he lived in Venezuela and traveled across Latin America. In 1992 he moved his business and family, with his wife Jadwiga and four (4) children, to Miami, Florida.
Honors & Awards
Order of Merit of the Republic of Poland
Order of Merit given by Bronislaw Komorowski, the President of the Republic of Poland
May 2012
Award „Sanchez to Sanchez to Smith”
Hemispheric Congress CAMACOL
Award presented to Mr Leszek Ladowski, the President of Polish American Chamber of Commerce of Florida by Mr Wilfredo Gort, Chairman of Hemispheric Congress Camacol and Mario Gutierrez, President of Camacol at the gala dinner of Hemispheric Congress Camacol 2014.
Languages: Speaks fluent: Polish Spanish and English
Mrs. Rosenstiel was born in Warsaw, Poland. After World War II, she studied art in Brussels, Belgium. In 1956 she moved to the United States and decided to make it her home. In 1967 she married the late Lewis S. Rosenstiel, Chairman of Schenley Industries, a great humanitarian and philanthropist. Widowed in 1976, she resides in Miami Beach during the winter season and at her Blandemar Farm in Charlottesville, Virginia in the summer.
Her avid interest in the arts, dedication to helping young artists, and desire to promote Poland’s heritage while fostering culture in her American homeland, prompted Mrs. Rosenstiel to establish, in 1972, The American Institute of Polish Culture, Inc. (AIPC) in Miami. The Institute shares with American society the rich heritage of Poland. It also serves as a center of educational facilities and resources for the encouragement and promotion of the scientific and aesthetic endeavors of Americans of Polish decent.
In 1977, Mrs. Rosenstiel established the Chopin Foundation of the United States, a national organization dedicated to helping young American musicians, and promoting Chopin’s music in the United States.
In 1998 she helped to establish a permanent Kosciuszko Chair of Polish Studies at the University of Virginia. Each year the Institute awards scholarships in the field of journalism, communication or public relations to talented students of Polish origin. In 1998 Mrs. Rosenstiel was appointed an Honorary Consul of the Republic of Poland. She became the first Polish Consul in the history of Florida.
Mrs. Rosenstiel has been awarded the following titles and honors: Community Television Foundation of South Florida, Inc. – PB Award, 1975, 1976, Outstanding Citizen’s Award of Dade County, FL, 1975, Polish American Congress, Florida Division – Certificate of Appreciation, 1975, Biscayne College Award, 1976, International Fine Arts College of Miami – Doctor Honoris Causa, 1976, Alliance College of Cambridge Springs, PA – Doctor of Humane Letters, 1978, American Council of Polish Cultural Clubs National Award, 1978, National Advocates Society and National Medical and Dental Association – National Humanitarian Award, 1981, St. Mary’s College – Orchard Lake, MI – Ambassadors Award, 1981, Miami Ballet Society Humanitarian Award, 1983, National Parkinson Foundation Humanitarian Award, 1983, American Council of Polish Cultural Clubs Award, 1984, Lady of the Sovereign Order of St. John of Jerusalem, Knights of Malta, 1984, Am-Pol Eagle – National Citizen of the Year Award, 1985, Florida International University – The Society of Founders Award, 1989, Greater Miami Youth Symphony Award, 1994, Orchard Lake Schools – Honorary Benefactor and Alumna, 1994, Admirals of the Fleet of Florida – Woman of Distinction Award, 1995, Ellis Island Medal of Honor, 1995, Cavalier’s Cross of Polonia Restituta Order, 1996, Jose Marti Medal, 1998, Polish Commander Cross of the Order of Merit, 2004.
Od ponad 26 lat właścicielka firmy Reklamowo Wydawniczej Art -Styl. Pracowała dla największych firm energetycznych, farmaceutycznych i finansowych w Polsce, dla których prowadziła kampanie wizerunkowe, produktowe i public relations . Odpowiedzialna była miedzy innymi za połączenie zakładów energetycznych grupy Tauron, , dla której przeprowadziła badania rynku, opracowała Corporate Identity oraz strategie wizerunkową firmy, pracowała dla elektrowni PAK, dla Polskich Sieci Energetycznych czy Elektrowni Turów. Przez wiele lat pracowała dla największych międzynarodowych firm, takich jak Nestle, Veka, Roplasto, 3M, Donako, jak również dla firmy Procter and Gamble, gdzie odpowiadała za wprowadzenie na rynek Polski marki Max Factor oraz innych produktów z portfela tej amerykańskiej firmy. Była odpowiedzialna za przeprowadzenie amerykańskiej misji gospodarczej w Polsce, która trwała 11 dni, a zakończyła się sukcesem w postaci największej w historii emisji o Polsce w telewizji Bloomberg oraz w najważniejszych dziennikach amerykańskich. Wydała własna książkę „The Soul of the City”, promującą Dolny Śląsk, oraz kwartalnik „Przewodnik budowlany.”
Jest prezesem Związku Pracodawców Społecznie Odpowiedzialnych oraz współwłaścicielem firmy Luxous , której siedziba znajduje się w Londynie. Jest również członkiem Rady Dolnośląskiej Izby Gospodarczej, Członkiem Rady Supreme Family Office oraz Honorowym Członkiem Rady Fundacji Business Angel Women.
W roku 2017 została przyjęta na członka Klubu Polonii w Miami.
Prywatnie mama Ewy i Bartosza, podróżniczka, która odwiedziła 48 krajów.
16 stycznia 2018 r. powołany na stanowisko Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii.
Przez całą karierę zawodową związany z sektorem bankowym.
Od 1997 roku pełnił funkcję dyrektora w Banku Zachodnim WBK S.A. Wcześniej pracował w Polskim Banku Rozwoju S.A., Banku Przemysłowo-Handlowym, Banku Śląskim i Banku Pomorskim, a także w dwóch bankach w Londynie. Od 27 listopada 2015 r. do 15 stycznia 2018 r. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju.
Absolwent Goldsmith’s University of London.Fundator Fundacji Kresy Historii.
Zna biegle język angielski.
9 stycznia 2018 r. został powołany na stanowisko Ministra Inwestycji i Rozwoju.
20 listopada 2015 r. powołany na stanowisko Sekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju.
W latach 2005-2008 pełnił funkcję wiceministra rozwoju regionalnego. Był bezpośrednio odpowiedzialny za koordynację polityki rozwoju kraju i polityki spójności (Strategia Rozwoju Kraju 2007-2015 i Narodowa Strategia Spójności 2007-2013) oraz za negocjacje z Komisją Europejską. Uczestniczył w przygotowaniu programów operacyjnych. Od maja 2008 r. prezes zarządu Fundacji Europejskie Centrum Przedsiębiorczości i wiceprezes zarządu Europejskiego Centrum Przedsiębiorczości sp. z o.o. Ekspert BCC ds. rozwoju regionalnego i funduszy strukturalnych. Zajmował się również doradztwem przy raportach Banku Światowego.
Absolwent i doktorant Wydziału Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej. W 1996 roku ukończył studia MBA. Jest także absolwentem Podyplomowego Studium dla Menedżerów w Szkole Głównej Handlowej. Pracował jako nauczyciel akademicki i pracownik naukowy na Wydziale Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej, prowadził projekty badawczo-rozwojowe na rzecz przemysłu. W latach 1993-2004 pracował w Przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Polsce.
Jest przewodniczącym Konwentu Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
W 2015 r. został członkiem Narodowej Rady Rozwoju powołanej przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
Zna biegle język angielski. Posługuje się również językiem francuskim i rosyjskim.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji oraz NKJF Uniwersytetu Warszawskiego, absolwent Szkoły Prawa Francuskiego i Europejskiego Uniwersytetu w Poitiers. Współwłaściciel i Członek Zarządu firmy Polmet, projektanta i producenta produktów POS oraz mebli do wsparcia sprzedaży detalicznej. Firma Polmet prowadzi działalność w Polsce, Norwegii, Szwajcarii oraz na 12 rynkach narodowych Unii Europejskiej. Przedsiębiorca, współwłaściciel kilku Spółek kapitałowych, członek dwóch Rad Nadzorczych.
Zaangażowany w projekty wspierające edukację młodzieży.Członek Polskiego Towarzystwa Gospodarczego odpowiedzialny za region mazowiecki.
Mąż Joanny, ojciec Franciszka i Zofii
Młody przedsiębiorca, sercem Polak i Europejczyk, mieszkaniec Londynu, dumny ambasador polskich wartości i lokalny patriota Warszawy. Pasjonat sztuki i dóbr luksusowych.
Edukację zdobywał w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie gdzie ukończył studia licencjackie z Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i magisterskie z Zarządzania Projektami, a także ukończył studia magisterskie z Zarządzania Międzynarodowego na jednym z najbardziej prestiżowych uniwersytetów w Holandii – Rotterdam School of Management. Studiował również w London School of Economics w Londynie i na uniwersytecie ESEC Barcelona w Hiszpanii.
Od 5 lat przedstawiciel londyńskiej Polonii. Swoje doświadczenie zawodowe rozpoczął od zdobywania korporacyjnych umiejętności w dwóch z największych firm energetycznych świata – BP i Shell, gdzie pracował jako Specjalista od Marketingu i Sprzedaży oraz Tworzenia Portfolio Produktów dla Klientów Biznesowych. Następnie związał się z niszowym domem marek luksusowych HRH w Londynie, gdzie pracował jako Manager od Rozwoju Marki i kreował produkty luksusowe na zamówienie dla ludzi ze świata biznesu, polityki, przedstawicieli Rodzin Królewskich z Bliskiego i Dalekiego Wschodu, a także dla celebrytów. Współpracował z takimi markami jak Bentley, Rolls Royce, Richard Mille, Cartier, Faberge, Boghossian, Sotheby’s czy Quintessentially.
Stworzył ponadto własną markę modową luksusowych damskich i męskich eco-toreb LE SURI. Poszukiwał także możliwości handlowo-usługowych pomiędzy Polską i Arabią Saudyjską oraz możliwości inwestycyjnych w krajach Bliskiego Wschodu.
Obecnie współzałożyciel i partner w polsko-brytyjskiej firmie LUXOUS zajmującej się pozyskiwaniem unikatowych dóbr luksusowych i tworzeniem dziedzictwa dla klientów indywidualnych i biznesowych w zakresie projektowania wnętrz, tworzenia prywatnych kolekcji sztuki oraz kreowania wyjątkowych przedmiotów. Jego celem jest promowanie i komercjalizacja prac polskich artystów i polskiego rzemiosła na całym Świecie, a także uświadamianie klientom wartości płynących z kolekcjonowania dóbr luksusowych i sztuki.
Prywatnie uwielbia podróżować i poznawać nowe kultury. Niepoprawny optymista, w biznesie twardo stąpający po ziemi. Ceni szczerość, otwartość i kreatywność.
Absolwent Magisterskich Studiów Menedżerskich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją: Bankowość, Ubezpieczenia i Finanse Publiczne. Od 2003 r. związany z Grupą Kapitałową Marvipol. W latach 2003 – 2008 jako dyrektor zarządzający rozwijanych wówczas w ramach Grupy sieci myjni samochodowych. Następnie, w latach 2008 – 2013 jako wiceprezes zarządu w dealerskich spółkach z segmentu motoryzacyjnego Grupy. W latach 2013 – 2014 pełnił funkcję dyrektora ds. sprzedaży segmentu deweloperskiego, a od 2015 r. był dyrektorem zarządzającym i członkiem zarządu spółki.
Obecnie, od stycznia 2018 r. Mariusz Poławski jest wiceprezesem zarządu oraz dyrektorem operacyjnym Marvipol Development SA.
Ambasador Piotr Wilczek urodził się 26 kwietnia 1962 r. w Chorzowie. Jest historykiem literatury i kultury, a także pisarzem i tłumaczem. W roku 1986 ukończył studia na Uniwersytecie Śląskim, gdzie uzyskał również doktorat (1992) i habilitację (2001). Do roku 2008 był związany ze swoją Alma Mater, gdzie był profesorem, a przez sześć lat również dziekanem Wydziału Filologicznego. Jego zainteresowania obejmują literaturę porównawczą, filologię i historię intelektualną w kontekście kultury na przestrzeni dziejów. W roku 2006 otrzymał tytuł naukowy
profesora nauk humanistycznych od Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
Joseph Mikolaj Rej Jr. is an entrepreneur who started his first company at 8 years old. With over 25 years of business experience, he has started and sold more than a dozen companies.
His companies have ranged across many industries such as food/beverage, nightclub, retail, mail order, wholesale, hospitality, social media, event planning, real estate development, fundraising, casino gaming, and funding international projects.
After his parents passed away months a part, his Polish heritage has become a major focus in his life. He has organized more than 80 Polish related events in Upstate New York since 2013 and can be seen supporting/volunteering,attending Polish related events all across the United States.
He is the organizer of the most attended monthly Polish related event in the United States, Polish Happy Hour Buffalo, which was set up to connect those involved in the Polish community, with those who have become disconnected, with those who have never been connected. This event has had crowds in attendance as large as over 1,500 people at an event. In 2017 alone, this event has raised more than $30,000 in profit for Polish churches and Polish non profit organizations in just the Buffalo, NY area.
Born and raised in the Buffalo, NY, where his grand father (also named Mikolaj Rej) settled more than 100 years. Although Rej has lived in San Diego, Dallas, and Houston he is proud to be back in Buffalo and to be an advocate for the Upstate New York region and it’s Polonia.
Rej attended Canisius College, a private Jesuit College in Buffalo, NY. He is a member of many Polish organizations and board of directors. One of the most proudest moments of his life came in 2016 when he received his Polish citizenship.
His newest venture One Polonia Inc., most recently received a Federal Importers Permit for Beer and Malt beverages and Wholesale License for Beer and Malt beverages in the New York State. He is in the process of having beer made in Poland to be sold in the United States.
It’s Rej’s hope for others to see the opportunities that exist in working with an often forgotten Polonia such as Buffalo and the Upstate New York region. Per capita there are more people of Polish heritage in the Western New York region than anywhere else outside of Poland.
TOMACZEK BEDNAREK is an American singer-songwriter, acclaimed producer and great entertainer who has performed with some real legends. In his early days, he opened for music icon Frank Sinatra and did command performances for Presidents Nixon, Ford, Carter, Reagan, Liz Taylor, and more. During his career, he’s worked with such talents as Michael Jackson, Cher, Bob Hope, Dolly Parton, Keith Urban, Ray Charles, The Amazing Kreskin, Dionne Warwick, Stephen Baldwin, Dominic Chianese, Amy Grant, Tony Orlando… plus filmmakers as diverse as Monte Hellman (Reservoir Dogs) to Frank Capra Jr. (The Big Player).
In recent years, he’s headlined at sold out events with country stars Charlie Daniels and Aaron Tippin in honor of our troops, debuted his songs such as “Players Of The World” at the opening ceremonies of the World Championships in Poland… headlined at such venues as the Hemisphere Club, Club 21, New York’s Roseland Ballroom and recently at Central Parks Summer Stage before a passionate sold-out venue of 4500+ Polish-Americans in New York.
From performing his „Light of Christ” at ceremonies heralding Pope Francis‚ visit to America at St. Patrick’s Cathedral… to singing before packed audiences, Tomaczek has performed his extraordinary “American Heroes” song, heralding our first responders and those men and women of the military who sacrifice tirelessly in the name of freedom for our citizenry. His command performances span from the USS Missouri at Pearl Harbor, before thousands of veterans at the American Legion National Convention, Live on Constitution Avenue at the National Memorial Day Parade telecast, and Live on Move America Forward’s annual Troopathon Broadcast, where he’s helped raise meaningful funding for care packages sent to our US military around the globe.
Having performed at the White House, the U.S. Capitol, Kennedy Center, Rockefeller Center, concert halls and countless other major venues, Tomaczek regularly serves as emcee and/or “ambassador” at a series of international concerts as well at large charitable events. He is a creative force who passionately serves our troops, his community and our nation through his music, song and media. Through the years, he’s been a recipient of the World Fest Award, Best Videographer and Producer of the Year, honored by an Aurora Award, Telly Award, 3 Gracie Awards and many more. Tomaczek’s compositions have been utilized in film and television programs and he continues to write and produce new material for Cinestage Media & Brave Road Entertainment, while maintaining an extensive production and performance schedule.
George Byczynski is a political scientist, founder of the British Poles Initative and the British-Polish Law Association and a former head the Political Group of the Polish Professionals in London. George Byczynski studied International Politics at Brunel University (BSc), International Law at University of Westminster (LLM), English Law at BPP Law School and currently is a PhD candidate at the Warsaw Kozminski University. Byczynski lectured at Asbiro University in London and attended an International Politics course at Oxford University. He advised the All-Party Parliamentary Group on Poland and worked in a number of top British and American law firms in London and Warsaw as well as the British-Polish Chamber of Commerce.
Mr Byczynski organises high-profile conferences, events and innovative PR campaigns for a number of British and Polish organisations and companies. George Byczynski was awarded the “Outstanding Pole in the UK 2015 – Young Award” hosted by the Teraz Polska Foundation and Pangea Group.
Mr Byczynski is the author of a grassroots campaign #Polishblood, which annually motivates thousands of Poles in the UK to donate blood to the NHS as a support of the strong bilateral relations between Poland and Britain.
Margaret Ptaszynska is an international journalist and public relations specialist based in Chicago, IL. A graduate of the University of Warsaw, Margaret has an M.S. in Journalism and Political Science and was the recipient of scholarships from NATO Headquarters and Berlin’s Humboldt University. She can be seen and heard covering national and local politics on Polish Radio and Television, as well as in print and online. At Polnet Communications, Margaret is an on-air personality who is well-known for her engaging interviews but is also involved with New Business Development, client relations, and media marketing. She also leverages her position as a public figure to organize and promote cultural events for the community. A great source of pride for Margaret, these empowering and educational events help the people in our community network and grow. As a female immigrant, she has firsthand knowledge of the challenges
facing this group and enjoys the opportunity to help them succeed.
Margaret is a founder of Omnis Communications and Polish American Women’s Conference in Chicago. Outside of her work in media, Margaret has been Executive Director of the Avondale Chamber of Commerce, and an adjunct instructor at Triton College. She can be seen each year at the on the announcer’s grandstand at the annual Polish Constitution Day Parade in downtown Chicago. She is a board member of Chicago Sister Cities International and City of Chicago Treasurer Leaders Group.
Margaret has received a number of awards for her work and community involvement, including a Journalist Excellence Award from the Illinois House of Representatives (2014), a Resolution from the City Council of Chicago (2012 and 2016), and the Senate of the Republic of Poland Award (2009 & 2011) among others.
Daniel Robert Kawczynski is a British Conservative Party politician and Member of Parliament in the United Kingdom. The first British MP born in Poland, he was raised in England from the age of seven, attending Stirling University in Scotland where he studied Business and French. He was Prime Minister Cameron’s advisor on Central and Eastern European Diaspora in the UK. His most recent role has been to sit on the Foreign Affairs Select Committee. Kawczynski is currently the Chairman of the All Party Parliamentary Group for Poland and also the Chairman of the Serbia Group.
Daniel Kawczynski is a champion for defending rights and the good name of Polish citizens abroad. On a number of occasions he has promoted strengthening and increasing the British military presence in Poland as well as building a permanent NATO base in eastern Poland. He is keen to encourage trade and better economic transatlantic relations between his native Poland, the United States and the United Kingdom.
More information: www.danielkawczynski.pl
Prezes G2A Arena, Centrum Wystawienniczo-Kongresowego Województwa Podkarpackiego
Kamil Szymański jest managerem z międzynarodowym doświadczeniem. Obecnie pełni funkcję Prezesa G2A Arena – Centrum Wystawienniczo – Kongresowego Województwa Podkarpackiego. Wcześniej zajmował stanowisko prokurenta i dyrektora ds. rozwoju biznesu w Arena Gdańsk Operator Sp. z o.o., zarządzającej Stadionem Energa w Gdańsku. Ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego. Stypendysta programu rządu duńskiego Cirius. Odbył staże m.in. na Wydziale Prawa Publicznego Konstytucyjnego i Administracyjnego Uniwersytetu w Innsbrucku oraz w Trybunale Konstytucyjnym. Jako wiceprezes ELSA Poland – Europejskiego Stowarzyszenia Studentów Prawa oraz ELSA International – European Law Students’ Association w Brukseli, koordynował realizację licznych projektów w ponad 40 krajach. Był również odpowiedzialny za kontakty instytucjonalne z Radą Europy, UNESCO, UN ECOSOC, UNICTAL, WIPO, INTA, HRC.
Adam Hamryszczak, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju
Odpowiada za realizację programów Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013, Polska Wschodnia 2014-2020, a także programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej w latach 2007-2013 i 2014-2020. Koordynuje wdrażanie RPO.
Od 2008 r. związany z Urzędem Marszałkowskim Woj. Podkarpackiego. Pełnił funkcję zastępcy Dyrektora Departamentu Rozwoju Regionalnego, a od lipca 2014 r. dyrektora Departamentu Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym.
Ukończył studia magisterskie prawnicze na Wydziale Prawa Uniwersytetu Rzeszowskiego oraz uzyskał tytuł magistra administracji na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Stypendysta Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości w Łodzi.
28 maja 2015 r. został powołany w skład Zespołu Zadaniowego ds. zintegrowanej polityki rozwoju Polski i Europy przy Komitecie Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN.
Ekspert państwowych systemów ubezpieczeń zdrowotnych
Senior Account Manager w niemieckiej kasie chorych BKK VBU.
Członek Senackiej Rady ds. Migracji i Integracji w Berlinie.
Wiceprezes Polskiego Innowacyjnego Klastra Medycznego (PIKMED).
Czlonek Zarzadu Fundacji „Egida” we Wrocławiu.
Z tytułu swojej specjalizacji uczestniczył w wielu międzynarodowych konferencjach, kongresach oraz forach ekonomicznych i zdrowotnych jako referent, moderator i panelista
Jako konsultant Polskiego Konsorcjum Turystyki Medycznej brał czynny udział w promocji polskich ośrodków medycznych w Niemczech.
Obecnie uczestniczy w pracach berlińskich instytucji senackich nad rozwojem koncepcji w tematyce partycypacji i integracji migrantów i uchodźców w Berlinie.
Po wyborach 25.1 rownież Członek zarządu Stowarzyszenia Polskich Handlowców i Przemysłowców BERPOL w Berlinie
Współwłaścicielka OracArt autorskiego przedsięwzięcia artystyczno-biznesowego, w którego zakresie znajdują się między innymi takie projekty jak: Galeria Orac promująca twórczość artysty malarza Józefa Krzysztofa Oraczewskiego, centrum wystawienniczo-szkoleniowe Successimo oraz Konferencja Sukces Sztuki organizowana wspólnie ze Związkiem Banków Polskich wspierająca rozwój rynku sztuki w Polsce.
Wcześniej pracowała jako menadżer w kilku firmach działających na rynkach globalnych, ostatnio jako Dyrektor Wykonawczy w Polskiej Grupie Zbrojeniowej. Posiada wszechstronne wykształcenie z zakresu zarządzania biznesem, a także humanistyczne i artystyczne.
Pracę zawodową łączy z realizacją swoich zainteresowań twórczych. Prywatnie jest mamą 7 dzieci.
Józef Krzysztof Oraczewski, jeden z największych żyjących polskich artystów, jest twórcą wielu autorskich realizacji przestrzennych i cykli obrazów, w tym również wielkoformatowych, monumentalnych dzieł, które pokazywał na ponad pięćdziesięciu wystawach na całym świecie.
Miał swoje wielkie prezentacje w Muzeum Bochum w NIemczech, Muzeum Herclya w Izraelu, Muzeum Errenhof w Niemczech, a także w Muzeum we Fromborku i Muzeum Narodowym Kielce. Wystawiał w galeriach od Nowego Yorku po Moskwę. Swoje prace prezentował na wspólnych wystawach ze światowej sławy artystami takimi jak Andy Warhol, Cezar Manrique, Wilfried Polke, Victor Vasarely czy Andreas von Weizsacker. Jego obrazy znajdują się w kolekcjach takich znakomitości jak, miedzy innymi, Święty Jan Paweł II, prezydent Ronald Regan, prezydent Johanes Rau, kanclerz Hans Dietrich Gencher.
Obecnie działa aktywnie na rzecz rozwoju polskiego rynku sztuki w ramach swojego autorskiego projektu artystyczno-biznesowego OracArt i własnej galerii Orac.
Bartosz Skwarczek, CEO & Co-Founder, G2A.COM
Prezes i współzałożyciel G2A.COM, spółki działającej w obszarze Fin-Tech. Firma rozpoczęła działalność w 2010 roku, dzisiaj jest najszybciej na świecie rozwijającym się marketplace’em produktów cyfrowych. Pod kierownictwem Bartosza G2A.COM zdobyła i obsługuje ponad 15 milionów klientów z prawie 200 krajów, stając się globalnym liderem branży z silną specjalizacją w e-commerce, płatnościach, rzeczywistości wirtualnej oraz druku 3D. Firma zatrudnia ponad 700 osób z 33 krajów.
Bartosz jest absolwentem dwóch programów managerskich Harvarda, Akademii Górniczo Hutniczej oraz Szkoły Głównej Handlowej oraz członkiem Facebook Poland Client Advisory Board, GOOGLE Next Gen CEO Club i londyńskiego Royal Society of Art & Commerce (RSA). Wypowiada się dla mediów takich jak CBS, Forbes, CNBC, Reuters, Bloomberg, TVN, TVP. Prywatnie jest pasjonatem sportu i psychologii osiągnięć. Miłośnik zwierząt.
Historyk z wykształcenia, dziennikarz z zawodu, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Od 1988 roku, tj. od założenia, związany z tytułem The Warsaw Voice. Obecnie prezes WV Marketing Sp. z o.o., która kontynuuje publikację magazynu angielskojęzycznego The Warsaw Voice oraz afiliowanego Poland’s Voice daily, codziennego angielskojęzycznego biuletynu internetowego, przekazującego kluczowe informacje z Polski. Jest także gospodarzem angielskojęzycznego portalu WWW.WarsawVoice.pl vel WWW.PolandAccess.pl. WV Marketing jest ponadto doświadczonym organizatorem konferencji, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych.
Juliusz Kłosowski zarządza również wydawnictwem Terapia Media Sp. z o.o., która publikuje miesięcznik TERAPIA (istnieje od 1993 roku), jedno z najstarszych i najbardziej prestiżowych polskich czasopism, kierowanych do zawodowej grupy lekarzy. Publikacje w TERAPII objęte są punktacją naukową, a nad wysoką jakością pisma czuwa grono profesorów medycyny, reprezentujących kluczowe specjalności i krajowe kliniki medyczne.
Kłosowski jest ponadto inspiratorem i dyrektorem programowym cyklicznych projektów konferencyjnych i multimedialnych.
Warsaw Economic Hub (WWW.WarsawEconomicHub.pl) to cykl dorocznych konferencji o charakterze forum ekspertów i liderów biznesu, poświęcony Polsce jako gospodarce o dominującej pozycji regionalnej oraz wybitnym potencjale międzynarodowym. Wydarzenia z tego cyklu organizowane są od 2008 roku we współpracy z The New York Times. Gromadzą śmietankę międzynarodowych inwestorów, liderów korporacji i spółek o kluczowym znaczeniu dla rynków Polski i Unii Europejskiej.
Inny projekt realizowany jest od 2014 roku pod nazwą Poland Meetings Destination (PMD) (WWW.PolandMeetingsDestination.pl). Jest to cykl konferencji, seminariów, dyskusji publicznych i publikacji, wspierający rozwój przemysłu spotkań w Polsce. Sektor ten, określany niekiedy skrótem MICE (meetings-incentives-conferences-exhibiotions), w rozwiniętych krajach Europy i poza nią odpowiedzialny jest za 1-3% produktu krajowego brutto. W Polsce zapewnia obecnie ponad 170 tysięcy miejsc pracy i generuje 1% PKB. Rozwojowi tego sektora przyszłości, oferującego wysokiej jakości usługi i sprzedaż wartości intelektualnej, od kilku lat sekunduje wiele instytucji, które są partnerami programu PMD,a w tej liczbie: Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polska Organizacja Turystyczna i jej Poland Convention Bureau, Warszawska Organizacja Turystyczna, stowarzyszenia branży spotkań (SKKP, MPI Poland Chapter, SBE, SOIT, SITE, a także convention bureaus z całej Polski).
Prezes Zarządu Centrum Medycznego MEDYK. Lekarz specjalista chorób wewnętrznych, specjalista kardiolog. Absolwent Akademii Medycznej w Lublinie.
Od 28 lat, wraz z Żoną, prowadzi Centrum Medyczne MEDYK, pierwszy prywatny podmiot leczniczy na terenie miasta Rzeszowa.
Uznany specjalista i pionier inicjatyw prozdrowotnych.
W roku 2014 odznaczony tytułem Zasłużony dla Miasta Rzeszowa, a w 2015 tytułem
Zasłużony dla Województwa Podkarpackiego, w 2017 roku z kolei odebrał nagrodę z rąk Burmistrza Miasta Strzyżów za zasługi dla tego miasta.
16-letnia współpraca z Politechniką Rzeszowską zaowocowała tytułem „Zasłużony dla Politechniki Rzeszowskiej”.
Edyta Dedek Dyrektor Instytutu Piękna IP Cliniq przy Centrum Medycznym Medyk. Z wykształcenia ekonomistka i psycholożka od początku ścieżki zawodowej związana z mediami, komunikacją i obszarem Public Relations. Ukończyła wydział zarządzania na Politechnice Rzeszowskiej, studia podyplomowe z Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz psychologię kliniczną na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Odpowiedzialna za zarządzanie, tworzenie i branding marek (współtwórca największego w Polsce festiwalu jazzowego na pomorzu i organizacji pozarządowej na podkarpaciu). Przez ostanie 8 lat zawodowo związana z Hospicjum Dziecięcym. Ceniąca łagodną uważność i życzliwy stosunek do świata innych ludzi, zwierząt i roślin.
Wspierająca działania kobiet działających w biznesie i czerpiących satysfakcję z łączenia ról społecznych tj. macierzyństwa, kariery zawodowej a także dbałości o swoje samopoczucie i urodę.
Wyznająca zasadzę, że piękno kobiety jest nie tylko w urodzie ale przede wszystkim w jej poczuciu wartości. Kobieta jest piękna kiedy sama ze sobą się dobrze czuje. Nie ma piękna absolutnego. Jedyne Idealne Piękno to to, które jest w nas. Stąd zaangażowanie w markę IP Cliniq, która wspiera dążenie do bycia naturalnie piękną.
Placówka IP Cliniq Instytut Piękna kompleksowo prowadzi profilaktyczne programy przeciwstarzeniowe mające na celu utrzymanie Inteligentnego Piękna w naturalny sposób, przy niezbędnym wsparciu rozwiązań medycyny estetycznej, nowoczesnej kosmetologii, laseroterapii, ginekologii estetycznej oraz chirurgii plastycznej. Instytut korzysta z najlepszych rozwiązań technologicznych, innowacyjnych kosmetyków pielęgnacyjnych i kosmeceutyków.
Instytut zatrudnia wykwalifikowana kadrę kosmetologów i lekarzy wykonujących pełne spektrum zabiegów z obszaru medycyny estetycznej oraz chirurgów plastyków wykonujących operacje plastyczne oraz mikrochirurgię w partnerstwie z prywatnym Szpitalem św. Rodziny oraz Hotelem Arłamów.
Tomasz Dąbrowski is the co-founder of MGDF, a leading investment consulting firm based in Krakow Poland which has managed over 1000 investments and processed more than PLN 1bln worth of EU-funded projects including the construction of a new football stadium for Wisła Kraków. Mr. Dabrowski specializes in development projects that require appropriate scientific background as well as in obtaining investment and R&D funds for innovative companies with break-through, cutting-edge technologies. Currently Mr. Dąbrowski is expanding the firm’s core business by offering comprehensive services to Polish companies interested in investing and trading in the U.S.
Marcin Antoni Cejrowski – polski dziennikarz, prezenter telewizyjny i konferansjer.
Edukacja
Studiował na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego i Wydziale Politologii Uniwersytetu Gdańskiego oraz w Columbia University Graduate School of Journalism w Nowym Jorku i Uniwersytecie Humboldtów w Berlinie. Biegle posługuje się dwoma językami obcymi: angielskim i niemieckim.
Kariera
Podczas pobytu w Nowym Jorku odbył staż dyplomatyczny w Konsulacie Rzeczpospolitej Polskiej, później pracował w dziale prasowym ONZ. Na drugim roku studiów dziennikarskich odbył staż w programie Teleexpress, emitowanym w TVP1. W 2003 roku wygrał przesłuchania na prezentera TVP3 Gdańsk. Kilka miesięcy później trafił do Akademii Telewizyjnej TVP i dostał propozycję pracy w Telewizji Polskiej w dziale publicystyki redakcji ekonomicznej. W latach 2007-2010 pracował w TVN, gdzie zajmował się realizacją weekendowych cyklów reporterskich emitowanych w programie Dzień dobry TVN.
W 2010 roku wyreżyserował klip do utworu „Legenda” Marcina Mrozińskiego orazwspółpracował z piosenkarzem podczas przygotowań do występu w 55. Konkursie Piosenki Eurowizji w Oslo. W tym samym roku zaczął pracę w telewizji Polsat, gdzie pełnił funkcję prezentera programu Się kręci i reportera cyklu Kronika towarzyska bez cukru, emitowanego w programie Studio Weekend. W czerwcu, razem z Agnieszką Popielewicz, został gospodarzem programu Polsat by night. W latach 2011–2012 był menedżerem Maryli Rodowicz ds. public relations. W sierpniu 2011 roku prowadził galę Miss Supranational. W 2014 roku wziął udział w kampanii społecznej Porozmawiaj ze mną. We wrześniu tego samego roku został redaktorem rubryki celebryckiej Galaktyka w magazynie Gala, odpowiadał także za stronę internetową czasopisma. Pod koniec stycznia 2016 roku został zastępcą redaktor naczelnej magazynu, Anny Zejdler-Ibisz. Na przełomie lutego i marca 2016 roku został redaktorem naczelnym serwisu celebryckiego Plejada.pl. Od października prowadzi cykl wywiadów z celebrytami – Gwiazdy Cejrowskiego (wcześniej Plejada na żywo), emitowany w serwisach Plejada.pl i Onet.pl oraz w Zoom TV.
Łukasz Bułka is Foreign Trade Director at MGDF, an investment consulting firm based in Krakow, Poland where he is responsible for implementing EU-funded programs that support mid-size Polish companies interested in investing and trading in the U.S. A graduate of New York University Mr. Bulka started his career in 1996 as City Reporter for Nowy Dziennik – Polish Daily News where he later held the position of Director of Advertising and Marketing. In 2001 he was hired by Independent Press Association to establish and run an ethnic media placement agency which handled multi-language public service campaigns for FEMA, September 11th Fund, NYC Department of Health and many more. Since 2003 Mr. Bulka has been living in Poland working for various media companies including Kino Polska TV SA, a subsidiary of New York- based SPI International Group overseeing all marketing and Public Relations activities for the Group’s domestic and international TV channels.
Michał Abramczyk – od ponad 13 lat swoją karierę rozwija na rynku finansowym. Pierwsze doświadczenia jako leader pozyskał będąc jeszcze studentem prawa na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego aktywnie udzielając się w European Law Students’ Association, gdzie dziś na tymże Uniwersytecie kończy rozprawę doktorską w katerze KPK z zakresu inżynierii finansowej.
W 2007 r. rozpoczął współpracę z Noble Bank jako Doradca ds. Nieruchomości, następnie jako ceniony Ekspert Rynku Nieruchomości.
Od 2010 roku związany był z Domem Maklerskim Noble Securities, w którym zajmował stanowisko Dyrektora ds. Rozwoju Biznesu oraz Dyrektora ds. Kluczowych Klientów.
Wcześniej zdobywał wiedzę i umiejętności pracując dla Deloitte Tax Advisory, BPH RE, a także: Idea Expert, All Money, Home Broker, Open Finance, JML,
Obecnie pełni funkcję Wiceprezesa Domu Maklerskiego Michael/Strom, którego jest współzałożycielem.
Do kluczowych osiągnięć w swoim profesjonalnym portfolio zalicza współtworzenie Departamentu Bankowości Inwestycyjnej w Noble Securities, który stał się leaderem na polskim rynku, przeprowadzając najwięcej skutecznych emisji obligacji korporacyjnych, w szczególności dla spółek z branży deweloperskiej.
Z sukcesem uczestniczył w ponad 200 projektach emisji obligacji o łącznej wartości przekraczającej 8 mld zł.
Prywatnie podróżnik i odkrywca nowych smaków.
Matthew Tyrmand is a native New Yorker who grew up in Brooklyn and was educated in the NYC public school system. After graduating from University of Chicago, Matthew spent the next several years working as a trader, analyst and portfolio manager at some of Wall Street’s most prestigious hedge funds. After the 2008-09 paradigm shifting government intervention in the global markets, he became disenchanted with the industry and he started his own consulting firm.
In 2013, he began working with American Transparency, an NGO focused on government accountability in spending. The marquee project of American Transparency is OpenTheBooks.com, the world’s largest government spending meta data common where all American federal and soon state and local lines of spending are aggregated. After leaving Wall Street, Matthew had the opportunity to engage his Polish roots (his father Leopold was a well known Polish anti communist dissident, writer, and thinker) and obtained Polish citizenship in 2011. Since then he has been active in Poland, investing in businesses and in publicly denouncing the pension nationalization.
He writes a column for one of the top Polish dailies, Super Express. He now actively advises the Polish political party there Polska Razem on economics, business, and market structure issues. He regularly gives talks in Poland about how its markets that are no longer free and are crushing both the country’s entrepreneurial drive and GDP.
Polski finansista i analityk biznesowy, ekspert w dziedzinie alternatywnych rynków inwestycyjnych, publicysta, autor cyklu książek „Własny business – dlaczego tak?”. Obecnie Ambasador Dobrej Woli w Międzynarodowej Komisji Praw Człowieka specjalny status konsularny ONZ, redaktor naczelny magazynu Businessman Today.
Jako ekspert piastował stanowiska doradcze Warty, Ergo Hestii i Polkomtelu, rozwijając jednocześnie własną firmę oraz budując od podstaw holding spółek wyspecjalizowanych w doradztwie gospodarczym. Od 2015 roku jest Ambasadorem Dobrej Woli w IHRC (International Human Rights Commission – Międzynarodowa Komisja Praw Człowieka). Od maja 2017 jest ambasadorem Dobrej Woli World Institute of Peace, i odpowiada za wsparcie kampanii przeciwko dyskryminacji rasowej i religijnej organizowanych przez tę organizację. Od kwietnia 2017 objął patronatem Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Drobinie.
Dzięki bardzo dobrej znajomości polskiego rynku i inwestycji wykłada na wyższych uczelniach w kraju i zagranicą. Podczas wystąpień oraz szkoleń podkreśla znaczenie zarządzania własnym czasem, systematyzowania zadań i podnoszenia własnych standardów, co w połączeniu z ćwiczeniem ciała i umysłu stanowi sedno rozwoju osobistego pozwalającego na zachowanie harmonii między stworzonym przez siebie środowiskiem ekonomicznym a zewnętrznymi uwarunkowaniami rynkowymi. Jako źródła inspiracji wskazuje takich mentorów ekonomii i biznesu jak: Brian Tracy, Harv Eker i Jordan Belfort.
Posiada rekomendacje ponad 40 ambasad oraz 60 Izb Handlowych jako specjalista od wdrażania brandów zagranicznych na rynki polskie i polskich na zagraniczne oraz jest ekspertem w dziedzinie oddłużania, optymalizacji kosztów i reorganizacji struktur firmowych.
Autor cyklu książek „Własny business – dlaczego tak?” którego pierwsza część „Od pomysłu do sukcesu” sprzedała się w nakładzie 17 tys. egzemplarzy. Druga część cyklu nosi tytuł „Mity i fakty na temat prowadzenia własnej firmy w Wielkiej Brytanii”. W roku 2017 ukazała się kolejna książka pod tytułem „Poznaj siebie”, która bardzo szybko zyskała status bestsellera i została okrzyknięta przez księgarzy mianem najbardziej oczekiwanej pozycji roku.
Autor licznych felietonów o tematyce finansów i ekonomii publikowanych m.in. w magazynach Wprost, Forbes, Law Business Quality oraz na portalu Forsal. Prowadzi magazyn Businessman Today – niezależny, profesjonalny i wszechstronny dwumiesięcznik biznesowy współtworzony przez specjalistów z branży finansów, zarządzania, marketingu i wielu innych. Pismo to jest dedykowane zarówno przedsiębiorcom, menadżerom, jak również pasjonatom śledzącym najnowsze trendy i nowości z pogranicza biznesu i lifestyle’u.
Laureat wielu nagród, m.in. dwóch nagród Mentora Roku w plebiscycie „Najlepsi z najlepszych” za najbardziej poczytny poradnik biznesowy (2014), nagrody „Global Business Entertainment” konkursu Polish Business Queen społeczności Kultura Kobiet (2016).
Poza pracą zawodową wspiera działalność charytatywną, między innymi współpracując z fundacją „Razem Lepiej”, a także projekty, takie jak „Dzień Dobrego Głoda”, i „Przyjaciel rodziny”.
W latach 1996-2002 członek rad nadzorczych spółek z programu Narodowych Funduszy Inwestycyjnych. Współtwórca programu promocyjnego „Polska na pięciu kontynentach”, którego celem było promowanie za granicą polskich produktów – głównie spożywczych. W latach 2005 – 2006 Członek Zarządu „Izby Gospodarczej Rynków Wschodnich”. Współtwórca i przewodniczący Rady Fundacji BestPlace, Instytutu Marketingu Miejsc. Od wielu lat członek zarządu Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej oraz członek Rady Gospodarki Żywnościowej przy Ministrze Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Od 2006 Prezes Zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, promującej najwyższej jakości polskie produkty i usługi.
Głównym celem statutowym Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego jest promowanie w kraju oraz za granicą produktów, usług oraz gmin. Najlepsze produkty i usługi wyłaniane są rokrocznie w Konkursie o przyznanie Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”. Od 2007r. nagradzane są także gminy.
Fundacja w swych działaniach koncentruje się na ciągłym umacnianiu rangi Godła „Teraz Polska” oraz dbaniu o to, by nieprzerwanie cieszyło się ono szacunkiem i autorytetem, zarówno wśród producentów, jak i konsumentów. Godło jest bowiem najlepszą wizytówką firmy, symbolem jej profesjonalizmu i rzetelności. Najbardziej wiarygodne świadectwo dają sami Laureaci twierdząc, że: „zdobycie Godła zwiększa prestiż firmy i zaufanie wśród biznesowych partnerów”.
Dotychczas przeprowadzono dwadzieścia edycji Konkursu. Wzięło w nich udział około 4500 firm reprezentujących niemal wszystkie branże krajowej gospodarki. Nagrodzono 460 przedsiębiorstw, które również dzięki uzyskaniu Godła „Teraz Polska” odniosły sukces rynkowy lub ugruntowały swoją pozycję. Wśród Laureatów, obok krajowych potentatów, można znaleźć firmy średnie i małe, które często od niedawna działają na rynku.
Poza produktami i usługami Kapituła Godła „Teraz Polska” nagradza również gminy i przedsięwzięcia innowacyjne.
Former TV journalist and business trainer and entrepreneur. Holds a Postgraduate Master’s Degree in Marketing from the University of St. Andrews in Scotland. Earned a Master’s degree in International Economic Relations from the University of Economics in Katowice. Also graduated from the Mikkeli University of Applied Science in Finland (Bachelor of Business Administration). Alumni of the School of Political and Social Leaders, certified trainer (specializing in negotiations, self-development, communication and public speaking training). Co-founder and President of Supervisory Board of the European Institute „Pro Futuro Europae”. Sabina Klimek was also a Member of the European Commission Business Forum for Multilingualism, Expert for European Office of Crafts, Trades and Small and Medium sized Enterprises for Standardization (NORMAPME) in the field of Innovation Management. She is author of many publications in the field of SME’s and author of the book “Entrepreneurship without secrets”.
Maciej Golubiewski was born in Łódź, Poland, in 1976. He graduated Phi Beta Kappa and summa cum laude from Washington and Lee University (1999) with a Bachelor of Arts degree in Philosophy, Politics and Economics and has a Master of Arts degree in Political Science from the Johns Hopkins University (2005). He also holds an International Baccalaureate Diploma from the United World College of the Atlantic in the UK. Mr. Golubiewski received academic scholarships from all three institutions.
After graduation, he moved to Washington D.C. where he spent three years in business consulting at Charles River Associates International (CRAI) before going on to graduate school. During his studies Mr. Golubiewski interned with the office of Senator Richard Lugar, served as a summer fellow at the Heritage Foundation and was an associate scholar at the Center for European Policy Analysis. For close to five years, he was a teaching assistant and lecturer in political science and international relations at the Johns Hopkins University and spent two semesters as a visiting professor at Mannheim University in Germany.
In 2008, he joined, as an established official, the Directorate General for Development and Relations with African, Caribbean and Pacific countries at the European Commission in Brussels as a desk responsible for regional political and economic cooperation with the Horn, East and Southern Africa region. During that time he participated in the Economic Partnership Agreement free trade negotiations with the African regional blocks. In 2011, he was transferred to the newly created European External Action Service, where, since 2012, he had been responsible for preparing the EU’s Foreign Affairs Council positions on the developing conflict in Syria. Most recently, between 2014 and 2016, Mr. Golubiewski served as the Deputy Chief of Mission and the Head of the Political Section at the EU Delegation to Lebanon in Beirut.
Mr. Golubiewski sits on an advisory board of the Integral Economic Development master programs at the Catholic University of America in Washington, D.C, and for almost ten years has been associated with the Sobieski Institute in Warsaw as an expert on the EU and foreign policy. He speaks Polish, English and French.
A visionary entrepreneur, independent academic and product evangelist, Marek worked in multinational companies overseas (mainly in South East Asia) before re-establishing his connection to the international scientific research. He is contributing author of the Globalization and World Cities research network (GaWC) and former expert to the intergovernmental high panels of OECD (Paris, 2006) and the United Nations (2008 Geneva, 2012 Doha). He holds Ph.D. in economics and served two terms as Visiting Scholar at Columbia University in The City of New York (2014-2016) where he started developing the neural model of the city (Interdisciplinary Center for Innovative Theory and Empirics). He also developed and co-chaired the Conference at World Cities Expo 2017 in Istanbul and spoke at many international events.
Marek trespasses borders of marketing, economics, neuroscience and data science in search for strategies enhancing lives in the digitized, mobile and city-centric world. He sees the markets as data-driven interactions between the human and urban networks. He explores how data-processing platforms and superorganisms like cities modify behavior in the blockchain era. His specific interests are best expressed by the triad: data platforms, global markets and healthcare systems where he sees extraordinary potential and dynamic.
He is co-founder and CEO of Cityglobe Inc., a place-intelligence platform that connects expanding companies from 75 different industries with over 500 world markets through smart data. The first partners of Cityglobe are world cities such as New York, London, Paris, Boston, Philadelphia, Houston and many others. In late 2017 Marek was accepted into Forbes Communications Council, an invitation-only community for communications, public relations, public affairs and media relations executives. He contributes to Forbes by writing articles published at forbes.com
Other than English, Marek commands about 8 foreign languages, including basic Chinese and quite good Indonesian. Cities, languages and and data science developments never cease to amaze and inspire him. Apart from practicing amateur MMA for mental refreshment, in his scarce free time mostly during daily subway rides, Marek creates simple songs using mobile version of GarageBand app. So far the biggest fan of his music is his beloved 10-year old daughter.
Darek Barcikowski is cofounder and managing partner of White Eagle Media where for the last 14 years he has served as publisher of a series of Polish language periodicals published throughout the country including “Bialy Orzel” – the largest Polish newspaper in the US. In addition to managing day to day publishing operations, he is responsible for business and product development which has included launches of numerous titles across the US, in the UK and in Poland.
He has been a lifelong advocate for Polish – American involvement in civic affairs and public service and has worked as a consultant on numerous political campaigns including municipal, state, US Senate and presidential elections.
Barcikowski also serves as Executive Director of the Washington, DC based American Polish Advisory Council and chairs a community task force charged with admitting Poland to the Visa Waiver Program.
Barcikowski attended Boston Latin School, the oldest public school in the nation, the George Washington University and Northeastern University. He earned a certificate in Small Business Entrepreneurship from Boston University.
Since 2016 Barcikowski serves as the first Honorary Consul for the Republic of Poland for the state of Connecticut.
Dom rodzinny i wykształcenie
Jestem córką gen. Władysława Andera – Naczelnego Wodza Polskich Sił Zbrojnych, w czasie II wojny światowej, dowódcy II Korpusu, który zdobył Monte Cassino. Urodziłam się na emigracji, gdy moi rodzice nie mogli wrócić do Polski. Mój Tato został przez komunistyczne władze PRL pozbawiony polskiego obywatelstwa. Ale nie mogli nam wyrwać Polski z serca.
Wychowywałam się w domu przepełnionym patriotyzmem i miłością do Polski. To przesądziło o moim charakterze, poglądach i postawie życiowej. To tam poznawałam od najmłodszych lat język polski oraz polską historię i tradycję.
Wykształcenie w języku angielskim zdobyłam w Wielkiej Brytanii na Uniwersytecie w Bristolu, gdzie ukończyłam filologię romańską z biegłą znajomością języka francuskiego i hiszpańskiego. Kontynuowałam naukę w USA, gdzie na Uniwersytecie w Bostione uzyskałam tytuł MBA (Master of Business Administration) z ekonomii. Poznałam też i biegle opanowałam kolejne języki: włoski oraz niemiecki.
Życie rodzinne i prywatne
W roku 1984 – w trakcie uroczystości 40. rocznicy zwycięstwa pod Monte Cassino poznałam swego przyszłego męża – płk. Roberta Costa – amerykańskiego dyplomatę wojskowego w Rzymie, a później pracownika Pentagonu i Sekretarza Obrony USA w administracji prezydenta Ronalda Reagana.
W końcu lat 80-tych ponownie zamieszkałam w Europie, gdzie mój mąż objął obowiązki attache w ambasadzie amerykańskiej w Rzymie, a następnie – po zakończeniu służby wojskowej – pracował w Monachium jako szef oddziału jednego z największych koncernów zbrojeniowych świata. Tam też w roku 1993 przyszedł na świat nasz syn – Robert Władysław. Dziś kontynuuje on wojskowe tradycje dziadka Generała i ojca Pułkownika, bowiem w 2015 otrzymał pierwszy stopień oficerski w armii amerykańskiej.
Dziś i jutro w Polsce
Obowiązki żony i matki powodowały, że dopiero po śmierci małżonka i usamodzielninieu się syna mogłam zacząć częściej przyjeżdżać do Polski. Po śmierci mojej mamy Ireny Renaty Anders w 2010 r. podjęłam się kontynuacji jej dzieła pielęgnowania i rozwijania pamięci w moim Tacie – gen. Andersie i Jego Żołnierzach. Dlatego też m.in. odwiedziłam miejsca ich wojennej zsyłki w Rosji i Uzbekistanie. Postanowiłam wówczas dokończyć dzieło Ojca i pomóc w powrocie do Polski potomkom Polaków, którzy do dziś żyją w byłych republikach sowieckich. Powołałam w tym celu Fundację im. Generała Władysława Andersa, która działa na rzecz ich powrotu do Ojczyzny.
Międzynarodowe doświadczenie zawodowe
Doświadczenie zawodowe zdobywałam w instytucjach międzynarodowych, pracując m.in. w agendzie ONZ w Biurze Prasowym UNESCO w Paryżu. Zdobyłam tam bogate doświadczenie w kontaktach międzynarodowych, a także medialne i prasowe.
Przez wiele lat pracowałam także w jednej z największych na świecie firm naftowych. Zdobyłam duże doświadczenie biznesowe. W ramach obowiązków zawodowych poznałam Bliski i Daleki Wschód, Australię, Kanadę, Stany Zjednoczone i Amerykę Południową.
RITA COSBY is a renowned Emmy-winning TV Host, Veteran Correspondent, Bestselling Author, and dynamic Motivational Speaker who anchored highly rated prime-time shows on FOX News Channel and NBC. She is currently a Special Correspondent for the top-rated CBS syndicated newsmagazine Inside Edition, and throughout her illustrious career, has conducted exclusive interviews with more than twenty world leaders and many other major newsmakers. Honors for the three-time Emmy® winner include the Matrix Award and theJack Anderson Award. She was also selected by Cosmopolitan Magazine as a “Fun and Fearless Female.” A recipient of the Ellis Island Medal of Honor and the Lech Walesa Freedom Award, she hosts the National Memorial Day Parade broadcast to all US military installations around the world.
In her newest book, QUIET HERO, Rita shares the most important story of her life. The investigative journalist uncovered an incredible story of heroism and courage in her own family after discovering an old battered suitcase. She reunited with her estranged father who finally broke his silence about his harrowing youth as a Polish Resistance fighter in WWII. Severely injured, he became a Nazi prisoner of war and was ultimately saved by American troops. Former Secretary of State Henry Kissinger has called QUIET HERO, “A beautiful tribute to the strength of the human spirit.” Senator John McCain said, “Rita’s story is one that will touch every family… A loving, poignant tribute to her POW father and freedom.” Kathleen Kennedy Townsend, daughter of Robert F. Kennedy, says it is “A must-read for all families… an intensely captivating and inspiring story of a daughter finally getting to know her father.”
Significant proceeds from QUIET HERO go to the USO’s Operation Enduring Care program. Having served as a keynote speaker alongside many military leaders such as Admiral Mike Mullen, the Chairman of the Joint Chiefs, Rita is working tirelessly to give voice and raise awareness on the critical issue of Post Traumatic Stress and the debilitating long-term effects confronting our troops and thereby impacting all our citizenry. She has become the national spokesperson for ICAMI’s (International Committee Against Mental Illness) stress disorders program and the United Stress Disorders Association, which focus on helping those with PTSD. QUIET HERO has also become required reading in psychology and social work courses focused on trauma and recovery in several U.S. universities, including NYU and Fordham.
Because of her “extraordinary journalism and exemplary service on behalf of her community,” October 11th, 2010 was officially named “Rita Cosby Day” in the State of New York. Her first book, Blonde Ambition, was a New York Times Bestseller. Her second book, QUIET HERO, is enjoying tremendous success, already hitting several Bestseller lists which include: The New York Times, The Washington Post and USA Today.
One thought on “Witaj, świecie!”
Cześć, to jest komentarz.
Aby zapoznać się z moderowaniem, edycją i usuwaniem komentarzy, należy odwiedzić ekran Komentarze w kokpicie.
Awatary komentujących pochodzą z Gravatara.